perjantai 26. huhtikuuta 2024

Sequin dress in progress…



 Tyttären päättäjäis mekko työn alla on ollut jo jonkun aikaa. Alussa piti tehdä pohja mekolle ja sen päälle tulisi sitten paljetti koristeet koko yläosaan. Taas kiva urakka tein itselle. Kaavoja eihän tietysti ollu, niin kuin aina. 

Tässä kohta olin epätoivon vallassa. Mallinukke on niin eri mallinen kuin tytär , eikä millään saanut hyvin istuvan yläosan. 

Monta kerta alussa olen meinannu heittää koko mekon teko sikseen, olin niin epätoivon vallassa, mutta lopultakin sain sen hyvin istuvaksi, ja ainoa jäi se paljetti koristeiden ompelu…

Tässä kohtaa yläosa oli jo istuva.. onneks !!!

Ostin aika upea paljetti kangas, se taas piti niin kuin aina leikata pieneksi paloiksi, ja palapelin tavoin saada ne hienosti istumaan mekon yläosaan. Siinä olen nyt mun kaikki vapaa päivät istunut, ja ommellut ne kaikki käsiin, ettei huoma ommelta. Toivottavasti ehdin toukokuun lopun tehty sen, kun on kuitenkin kokopäiväinen työ, sali treenit ja muu perhe elämä tässä aina… Nyt vielä tulossa lapsen synttärit, mihin pitää valmistautua, leipoa kaikki herkut.. se taas vie aika mekosta..

Tässä leikataan kaikki paljetti kuviot käsiin.

Tässä näkyy vain osa nuppineuloja määrästä, niitä oli aivan kamala määrä!

Pikkuhiljaa alkaa hahmottua koko mekko.. Etu yläosa alkaa olla jo valmiina, sen jälkeen tule hihat ja selkä, että vetskari jää vähän piiloon eikä huomaa niin paljon sitä. 


4 kommenttia:

  1. Oletpa tosiaan valtavan urakan itsellesi ottanut. Upea tulee kyllä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä olen. Niin kuin aina. Toivotaan että upea tulee!! Kiitos😀

      Poista
  2. Tästä tulee hieno, aivan upea tuo paljettikangas! 😍

    VastaaPoista